Forum › Nyheter › Summering av säsong 4 och inblick i säsong 5
Summering av säsong 4 och inblick i säsong 5
- Sida 1 av 1:
- Föregående
- 1
- Nästa
#0 |
2012-02-17 16:43 |
|---|---|
|
Lazyitis Inlägg: 18 |
Den gångna säsongen bjöd inte på några större överraskningar placeringsmässigt. Zyriens starka spel som räckte ända fram till bronspengen lär vara det enda som få kunde förutspå. Asscandys suveräna ligaseger med endast en enda förlust är förstås historisk, men samtidigt också något som är mindre positivt för Pesligani sin helhet. Säsong 5 lär i detta avseende bli betydligt intressantare då Asscandy valt att söka nya utmaningar i tyglen för AC Milan. Bakom Asscandy var kampen jämn - mellan ligatvåan Miletoo_86 och fyran Sam skiljde endast två poäng. Sam stod än en gång för en svag säsonginledning och fölorade bl.a. båda matcherna mot Pontaiis. Att Antimadrid78 och JimCroce tvingas ta hissen ner till tvåan var relativt väntat, Laziali klarade ligaplatsen med darr på ribban och han lär knappast vara nöjd med sin säsong trots att han förvisso hade ett av seriens svagaste lag. För min egen del blev säsongen med Milan något av en pannkaka, trots en åtminstone resultatmässigt rätt lovande inledning på säsongen. Spelmässigt var det en usel säsong som dock varvades med några enstaka verkliga ljusglimtar där allt verkade stämma. De få riktigt bra matcherna följdes ofta av skamliga bottennapp som t.ex. en 0-2 förlust mot Antimadrids Aston Villa. I sanningens namn var jag totalt sett inte alls bättre än femteplatsen i tabellen visar. Andraplatsen borde absolut ha varit inom räckhåll, men o andra sidan grämer sig säkert också de övriga spelarna i toppstriden under Asscandy sig över en rad onödiga poängörluster. Säsong 5 inleds idag och vi har en av de intressantaste säsongerna hittils att se framemot. De fyra nykomlingarna i Division 1 håller, vågar jag påstå högre klass än någonsin tidigare. Denna säsong lär vi knappast heller se någon som ger upp mitt i säsongen. Kampen för fortsatt kontrakt i Division 1 har denna gång potential att involvera väldigt många spelare och detta ger ligan en riktigt trevlig krydda. I toppstriden lär Asscandy knappast avgöra ligasegern i ett lika tidigt skede som förra säsongen. Han är fortfarande klar favorit men utmanas nu i första hand av Miletoo_86, Zyrien samt naturligtvis Sam. Både Miletoo och Zyrien känns väldigt starka till följd av lagvalet, men som vi tidigare har sett så är det sällan lätt att axla stora förväntningar och stor risk finns för att dessa spelare drabbas av oflyt i något skede. Här följer min tippning samt en kort analys av spelarna i Division 1: 1. (1) Asscandy, AC Milan: Milan är relativt svåra att bemästra och Asscandy lär vara som sårbarast i inledningen av säsongen. Är för tillfället klassen bättre än övriga spelare och det bör räcka till ännu en ligaseger. Placeringarna 1-2 2. (3) Zyrien, FC Barcelona: Ingen hade antagligen trott att Zyrien ännu pånytt skulle få ta över Barcelona i PES 2012. En riktig kometsäsong visade sig ändå göra detta möjligt. Har nu pressen på sig och kommer inte längre att underskattas av någon, detta kan faktiskt sluta lite hursomhelst. Placeringarna 1-5 3. (4) Sam, Real Madrid: Har höjt sin nivå sakta men säkert, får han denna gång igång maskineriet från start kan detta nog t.o.m. bära fram till ligaguld. Av medaljkandidaterna är han den enda som fortsätter med samma lag som förra säsongen, vilket kan vara en liten fördel. Placeringarna 1-4 4. (2) Miletoo_86, Manchester City: Efter att ha gjort succé med laget i hjärtat dvs. Inter de två senaste säsongerna tar Miletoo nu över Man City. Detta kan bli något riktigt bra, men risken finns också för torsk på samma sätt som det gick säsong 2 med Real Madrid. Placeringarna 2-5 5 (5). Lazyitis, Chelsea: 5-4-5, det är mina tidigare placeringar i Division 1. För tillfället ser det dock oerhört svårt ut att utmana top4. Ingenting är ändå omöjligt och med mindre torsk mot bottenlagen kan t.o.m. en plats på podiet vara inom räckhåll. Femteplatsen är ändå den klart mest sannolika. Placeringarna: 3-6 6.(7) Kolagasi, Manchester United: Gjorde en stark rookiesäsong i Division 1 med Liverpool. I rodret för Manchester United bör det gå minst lika bra. Kan om allt går vägen utmana Chelsea om femteplatsen, den andra säsongen i en serie brukar man säga att är den svåraste och det är också möjligt att Kolagasi tappar någon placering. Placeringarna 5-9 7. (6) Pontaiis Bayern Munchen: Fortfarande en ung spelare som har framtiden framför sig. Pontaiis är en oslipad diamant som mycket väl kan utmana de stora grabbarna inom en snar framtid. Det kan ske redan denna säsong, men jag gissar ändå på att han igen får nöja sig med en placering i det övre mittskicktet. Placeringarna 5-9 8. (8) Rasmus95, Arsenal En av Pesligans absolut mest lovande ungdomar, har en nästan säker framtid som ett toppnamn på den svenska scenen. Kan ändå stå inför en väl stor utmaning med Arsenal och jag tror inte han kommer att ta nästa steg ännu denna säsong. Placeringarna 7-10 9. (-) eagm84, AS Roma: En ny bekantskap som imponerade genom att vinna Division 2. Lämnade etablerade namn som MMoratti och Frazizer bakom sig i tabellen. Det är möjligt att jag överskattar eagms förmåga att hävda sig med ett förhållandevis mediokert lag som Roma, men jag har ändå på känn att vi här har ett namn som är starkt på uppgång. Placeringarna 7-12 10. (10) Le Chef, Inter Kocken lär än en gång få nöja sig med en placering i mitten av tabellen. Ska bli intressant att se om han med Inter på allvar kan utmana toppnamnen. Själv är jag skeptisk till detta Placeringarna 9-11 11(14) Laziali, PSG Klarade serieplatsen med Benfica i sista stund. PSG är inget dåligt lag och lär bli än starkare efter den kommande transferpatchen. Något säger mig att Laziali kommer att göra en klar förbättring från förra säsongen. Placeringarna 9-12 12. (13) DLundberg, Juventus: DLundberg kan skatta sig lyckosam som får ta över Juve trots en blygsam 13:e plats förra säsongen. Med Juve borde det kunna bära längre än vad det gjorde med PSG. Placeringarna 9-13 13. (-) MMoratti, Valencia: Den regerande Finska mästaren torskade lagvalet rejält och är tvungen att spela med seriens sämsta lag. Här är det ändå frågan om en av Pesligan absolut bästa spelare och han bör klara av att förnya sitt seriekontrakt. Kval kan dock mycket väl bli aktuellt. Placeringarna 12- 15 14.(11) Assyriska84, Napoli: En solid spelare som en bra dag kan utmana vem som helst. Tror ändå han går back några placeringar pga. den hårdnade konkurrensen. Dock skall vi inte glömma att transferpatchen om den kommer i tid kan ändra saker väldigt mycket till Assyriska84:s fördel, speciellt ifall Konami väljer att rucka på spelarvärdena. Får vara väldigt nöjd om han undviker den troligtvis mycket heta nedflyttningsstriden. Placeringarna 12-15 15. (12) Mr Inzaghi, Liverpool: Tolfteplatsen Säsong 4 med Bayern lär ha varit en besvikelse för Mr Inzaghi. Det kan bli riktigt tufft att ens undvika rak nedflyttning denna säsong även om potential helt klart finns. Placeringarna 13-16 16. (9) Abbealbinni, Tottenham Abbe har spelat med topplag sedan Säsong 2 och har stadigt fallit lägre ner i tabellen för varje säsong som gått. 9:e plats med Chelsea imponerar inte och jag tror inte han kommer klara förnyat kontrakt utan att kvala åtminstone. Placeringarna 14-18 17. (-) Frazizer, Fiorentina: Spelmässigt lär Frazizer höra till den bättre halvan av Division 1 spelare, Division 1 håller för tillfället ändå väldigt hög klass och med Fiorentina kommer det att bli svårt att hävda sig. Kommer med säkerhet att knipa överraskande poäng på många håll men i det långa loppet kommer det nog inte att räcka till. Placeringarna 15-18 18. (-) Waliid11, Lazio: Waliid11 har jobbat sig upp ända från Division 3 och det är mycket möjligt att jag underskattar honom här. Bl.a. 4 poäng mot MMoratti talar sitt tydliga språk om att det här är en spelare som ingen egentligen har råd att underskatta. Placeringarna 15-18 |
#1 |
2012-02-17 16:54 |
|
Caniggia11 Administratör Inlägg: 621 |
Fan vad bra Raoul. Bådar gott inför framtiden med denna analys. |
#2 |
2012-02-17 16:57 |
|
zyrien Administratör Inlägg: 392 |
Riktigt härlig läsning Lazyitis som vanligt! Jag har nu insett att jag har enormt mycket press på mig och jag kommer darra om jag åker på någon förlust i början. Annars håller jag med om tipset till 100%. Är ganska säker på att det är såhär det kommer att se ut när vi summerar säsongen i mitten på mars. |
#3 |
2012-02-17 17:15 |
|
pontaiis Inlägg: 14 |
Lycka till kamrater! :D |
#4 |
2012-02-17 17:56 |
|
abbealbinni Inlägg: 11 |
det där gillar vi inte!! ska se till att ta 6p mot lazy bara för d |
#5 |
2012-02-17 17:57 |
|
AssCandy Inlägg: 56 |
Fan alltid lika kul när lazy sätter igång skriveriet underbar läsning! tipset håller jag med om med små justeringar kanske, ja tror zyrien kmr överskatta barca lite och åka på nåra förluster mot folk som försvarar me 11 man, fysiken i anfallet i barca är ett problem, sam valde att köra på säkert kort o valde real igen som ja tror kmr ge honom lite försprång i och med att han lirat me dem 2 säsonger han blir farlig. miletoo kmr förstå nu hur bra inter är när han kmr börja spela med city, inte för att city är dåliga allts men inter är så mycke mer samspelta (teamwork) än city och de tror ja kmr bli ett problem för miletoo men han kmr hamna högt ändå han e duktig. och pontaiis kmr vara där och hugga precis bakom om han bemästrar bayerns försvar. TY LAZY |
#6 |
2012-02-17 17:57 |
|
Miletoo_86 Inlägg: 238 |
Walid på sista plats är nog skandal haha |
#7 |
2012-02-17 18:24 |
|
Laziali Inlägg: 91 |
när kommer den nya patchen? |
#8 |
2012-02-17 22:24 |
|
Caniggia11 Administratör Inlägg: 621 |
Laziali skrev: Det ryktas om en patch. Men det blir antagligen bara en transferuppdatering. Mer nyheter om transferuppdateringen kommer nästa vecka. Släppet är inte förrän i Mars. |
#9 |
2012-03-12 00:53 |
|
abbealbinni Inlägg: 11 |
Jag lyckades hålla det jag lovar 6 p mot lazy! 0-3 och 2-1 |
- Sida 1 av 1:
- Föregående
- 1
- Nästa
Skriv svar
Du måste vara inloggad för att skriva inlägg.
PESLEAGUE
Logga in